خیلی از ما به آبی که می‌نوشیم فکر نمی‌کنیم. به راحتی شیر آب را باز می‌کنیم، لیوانی را پر می‌کنیم و می‌‌خوریم. اما این که روزانه به چه میزان آب نیاز داریم؟ و آیا آبی که می‌خوریم کیفیتی دارد یا نه؟ و چه‌قدر به سلامت آن ایمان داریم، سوالاتی است که کمتر کسی ممکن است به آن فکر کند.

اگر بدانید آب خانه شما دچار آلودگی است، چه می‌کنید؟

بیش از 50 درصد وزن بدن هر فرد را آب تشکیل می‌دهد. بدون آب، قادر نیستیم دمای بدن خود را تنظیم کنیم. مفاصل ما برای تحرک به آب نیاز دارند و ما برای خروج مواد زاید از ادرار، تعریق و حرکات روده‌ها به این مایع حیاتی نیاز داریم.

عدم دریافت آب کافی موجب کم آبی می‌شود که علایمی‌ مثل ضعف عضلانی، خستگی، گرفتگی عضلانی و عدم تعادل را ایجاد می کند و خطر گرما، خستگی و سکته ناشی از گرما را افزایش می‌دهد.

در واقع آب مهم‌ترین ماده‌ای است که انسان بدون آن قادر نیست بیش از 5 روز زندگی کند، اما برای این که دچار این مشکلات نشویم، به چه میزان آب نیاز داریم؟ به چه کیفیت آب نیاز داریم؟

برای جایگزین کردن آب از دست رفته از راه ادرار، تعریق و استنشاق در هوای گرم، هنگام ورزش و کار کردن، در زمان بیماری و تهوع و استفراغ، ما به 8 لیوان آب نیاز داریم. اگرچه ممکن است مایع مورد نیاز بدن را از طریق نوشیدنی‌ها مثل انواع نوشابه‌ها، غذاهای آبکی مثل سوپ تامین کنیم، اما باید به خاطر داشته باشیم که این مایعات جای آب واقعی و تصفیه شده را برای ما نمی‌گیرد.

راه حل مطمئن، درست، بی خطر و قابل اطمینان مصرف آب آشامیدنی، کنترل چند مورد از جمله میکروب‌های بیماری زا و آلوده‌کننده‌هایی است که ممکن است وارد سیستم ذخیره آب شده باشند. واضح است که برای پیشگیری از کم‌آبی باید آب بنوشیم، اما آیا آب شیر خانه ما، آبی سالم است؟

گاهی بروز برخی حوادث ممکن است سبب آلودگی آب با آلاینده‌هایی شود که موجب بیماری‌های فوری می‌شود. از این رو سازمان‌های مسوول باید مردم را از این موضوع آگاه کنند. این سازمان باید در مدت 24 ساعت تاثیرات نوشیدن این آب‌ آلوده را به مردم اطلاع دهد.

آب از چند راه ممکن است آلوده شود. آب ممکن است با میکروارگانیسم‌هایی مثل باکتری‌هایی که در مایعات بدن است یا با مدفوع حیوانات دچار آلودگی شود. ضایعات کارخانجات یا نیترات‌ها ممکن است به آب راه پیدا کرده و یا مواد معدنی متعددی مثل سرب یا جیوه ممکن است سبب آلودگی آب شوند.

برخی افراد ممکن است نسبت به سایرین بیشتر مستعد آسیب‌های ناشی از آلودگی آب‌ها شوند:

– افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند

– افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی مثل ایدز

– افرادی که تحت پیوند قرار گرفته‌اند

– کودکان و نوزادان

– زنان باردار و جنین آنها و سالمندان

پیشنهاد ما به شما، با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف آب آشامیدنی خانوارها، تهیه یک دستگاه تصفیه آب خانگی دلفین است تا علاوه بر کاهش هزینه ها تهیه آب آشامیدنی سالم، از سلامت آب آشامیدنی نیز اطمینان کامل حاصل نمایید.

تلفن مشاوره و تهیه محصول: 6622238-0251